środa, 11 listopada 2015

MUŚNIĘCIE SOBĄ


Połowę mojego mózgu zajmuje moje wewnętrzne dziecko. To wylęknione, opuszczone, wyśmiewane i tak naprawdę niechciane. To, którego nikt nigdy nie docenił za to, że jest – właśnie takie jakie jest. To, które co by nie zrobiło było zawsze zachowaniem  nieadekwatnym do wyobrażeń tych, którzy tych zachowań oczekiwali, wręcz żądali .


Drugą część mojego mózgu zajmuje  mama i ludzie dobrej rady stojący obok niej w tym moja starsza siostra. To tak naprawdę jedno. Jedno wielkie Guru, co do którego ja – ta mała mizerna istota musi być uległa, nienaganna, grzeczna, miła, uśmiechniętą, zawsze gotowa pomagać, wyręczać i brać winę na siebie. Chociaż nie. Mnie miało tam tak naprawdę nie być. Mnie z całym arsenałem MNIE.  Ja miałam być.. Nie, ja miałam wejść w kombinezon, który dla mnie uszyto z niespełnionych ambicji, pragnień, z niedowartościowania i potrzeby zaskarbienia sobie przychylności  ludzkich opinii – tych wspaniałych opinii. Mnie nie było do teraz.. Ale teraz też mnie jeszcze nie ma..


Przez prawie 28 lat biegłam na oślep. Przed siebie. Nie, znowu źle piszę. Nie biegłam. Uciekałam. Od czego? Jeszcze tak mało wiem od czego? A może od kogo? Przez ostatnie kilka lat moje życie zaczęło zwalniać. Nagle ktoś zapytał mnie: „A co czujesz?” No głupota totalna – myślałam wtedy. A co ja mogę czuć? No oczywiście, że nic. Przecież wszystko jest dobrze. A że tu siedzę.. No siedzę. Jest mi źle – ale poza tym, to przecież jest dobrze.. Wczoraj mój wewnętrzny silnik nagle zgasł. Samochód zwany moim życiem – zatrzymał się. Przekręcanie kluczykiem w stacyjce nic nie pomogło. Wysiadłam na kompletnym pustkowiu. Pustkowiu mojego życia.Pierwszy raz w życiu zostałam zupełnie sama – sama ze Sobą. 



1 komentarz:

  1. Witaj w blogosferze.
    Jestem pewna, że Pustkowie Twojego życia ułożysz sobie zgodnie ze swoimi pragnieniami i przekonaniami. Działaj i bądź sobą.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że chcesz towarzyszyć w mojej osobistej wędrówce. Każde słowo pozostawione w tym miejscu, jest dla mnie ważne i cenne. Zapraszam i czuj się jak u Siebie :)